piątek, 3 lutego 2012

Gdzie trzymać modele?

     Gdzie ja mam trzymać wszystkie swoje modele? Ile razy zadawałem sobie to pytanie dokładając kolejny model do małej witryny ze szklanymi drzwiami kupionej w "pewnym szwedzkim sklepie meblowym" :) Modele stały w niej na 5 niewielkich półkach i w 4 rzędach ściśnięte jak szybowce w hangarze podczas zawodów. Trwało to dosyć długo, ale pewnego dnia powiedziałem sobie dość i zaczęły się poszukiwania czegoś w czym mogły by stać modele. Czegoś co zabezpieczało by je przed kurzem i co pozwoliło by je wyeksponować (bo po co robić i zbierać modele skoro nie można ich pokazać?).
     Pierwsze swoje kroki skierowałem do sklepów meblowych, ale w nich nikt nie sprzedaje gablot dla modelarzy. Może więc samemu zaprojektować i wykonać taką gablotę? Pomysł dobry, ale człowiek, z natury leniwy, nie lubi się przepracowywać. Zajrzałem więc na niezawodne Allegro i tu niespodzianka. Są gabloty dla modelarzy. Przejrzałem oferty i zamówiłem gablotki przeznaczone na modele kolejowe w skali H0 od użytkownika "gabloty-model".
     Pierwsze, co mnie zaskoczyło to bardzo pozytywny kontakt ze sprzedającym. W kilka godzin od kliknięcia "Kup teraz" mieliśmy już telefonicznie ustalone co, gdzie i kiedy. Kolejne zaskoczenie to wysyłka. Gablotki dotarły do mnie następnego dnia od wysyłki, o której oczywiście zostałem poinformowany.
     Gablotki zapakowane tak jak by były całe zrobione ze szkła (w karton owinięty dodatkowo folią). Wykonane ze sklejki poskręcanej wkrętami, z uchwytami do montażu i z przezroczystą pleksi, która ma za zadanie zabezpieczać modele przed kurzem. Wszystko to w rozsądnej cenie 179 zł, za najtańszą wersję bez okleiny. Montaż dziecinnie prosty. Wystarczy poziomica, wiertarka, kilka kołków rozporowych w ścianie i odrobina dobrych chęci. Po 15 minutach gabloty wisiały już na ścianie.
     Wszystko dobrze - mówię, ale czy oby na pewno kawałek wsuwanego w wyfrezowane rowki pleksi zabezpieczy modele przed kurzem? Odpowiedź brzmi - tak. Pleksi ładnie przylega do ramy gablotki, nie ma więc obawy o to, że kurz dostanie się do środka.
     Podsumowując jest to jeden z bardziej udanych zakupów w ostatnim czasie i jeśli ktoś szuka gabloty na swoje modele, to szczerze polecam takie rozwiązanie.



Wyfrezowane rowki do wsunięcia pleksi.

Pleksi na swoim miejscu, elegancko przylegające do ramy gabloty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz