niedziela, 17 lutego 2013

Zbudujmy sobie model cz.1

Na fali strażackich nowości z Tololoko postanowiłem zrobić, niejako przy okazji, jeszcze jeden model w barwach straży pożarnej. Wybór padł nTatrę 148 Skuteng RFT 6610/S - GCBA 10/40. Nie było trudno się zdecydować gdyż większość potrzebnych elementów już mam. Jest to co najważniejsze czyli kabina (żywiczny odlew Haulera wraz z blaszkami), koła (Hauler) oraz "szkielet" zabudowy, który dostałem kiedyś od Irokeza (serdecznie dziękuję). Brakuje jedynie podwozia, kalkomanii i masy detali które chciał bym zrobić jako fototrawione blaszki.
Kolejnym etapem był wybór konkretnego egzemplarza do odtworzenia, ale i to nie było problemem. Po zrobieniu wywiadu środowiskowego na stronie prl998.pl (jeśli ktoś nie znał tej strony to szczerze polecam!) zadziałał mój lokalny patriotyzm i wybrałem egzemplarz który stacjonował kiedyś w ZZSP Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu o numerze taktycznym 010133. Oryginalnych zdjęć z lat 80-tych tego pojazdu brak, więc będę się posiłkował zdjęciami innych Skutengów z podobnego okresu (FOTO).

Tatra 148 Skuteng RFT 6610/S - GCBA 10/10 - ZZSP FSO
(zdjęcie z 20 maja 1973 roku jeszcze ze starymi numerami taktycznymi)



c.d.n.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz